Sprawniej w urzędach stanu cywilnego

AKTUALNOŚCI - SAS 9 / 2016

27 sierpnia 2016 r. weszły w życie przepisy nowelizacji ustawy – Prawo o aktach stanu cywilnego.

Ma ona na celu usprawnienie pracy urzędów stanu cywilnego i poprawę obsługi obywateli. Zgodnie z przepisami nowelizacji kierownicy urzędów stanu cywilnego będą mogli upoważnić pracowników do przenoszenia do centralnego rejestru stanu cywilnego aktów sporządzonych w papierowych księgach stanu cywilnego. Ponadto przez 5 lat od wejścia w życie nowelizacji urzędy stanu cywilnego będą mogły wydawać odpisy aktów stanu cywilnego z wykorzystaniem aplikacji wspierających rejestrację stanu cywilnego, używanych w urzędach jeszcze przed wdrożeniem centralnego rejestru.  Dodatkowo wprowadzono administracyjny tryb unieważniania błędnych aktów stanu cywilnego

SPIS TREŚC

Wydawca: SKIBNIEWSKI MEDIA, Warszawa